Γεια σε όλους!
Στο σημερινό άρθρο θέλω να σας μιλήσω για τον κόμβο της οδού Σπάρτης.
..κάτι πρέπει να γίνει!
.
.Στον κόμβο της οδού Σπάρτης από τις πρώτες ημέρες έως και σήμερα είχαμε αρκετά τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημιές και τραυματισμούς. Τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 27 02 2017 υπήρξε και Θανατηφόρο τροχαίο. Παρόλα τα επιπλέον μέτρα που έχουν λάβει οι αρμόδιοι τους τελευταίους μήνες, τα επαναλαμβανόμενα τροχαία ατυχήματα συνεχίζονται μέχρι και σήμερα όπου και ως εκ θαύματος δεν έχουμε κάποιο άλλο θανατηφόρο.
.
Πολλά γράφονται για τον κόμβο, εμείς δεν θα ασχοληθούμε με τα διάφορα δημοσιεύματα τύπου:
- Το Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Νίκας υποστήριξε ότι ο κόμβος της Σπάρτης έγινε ισόπεδος επειδή ο “Μορέας” υποχρεώθηκε να κατασκευάσει κόμβο στα Λέικα.
- Τι επισήμαινε ο τότε υπουργός Γιώργος Σουφλιάς, ότι η αλλαγή στον κόμβο της οδού Σπάρτης έγινε μετά από αίτημα του Δήμου Καλαμάτας.
- Ποιος είχε το θάρρος να παραδεχτεί τα λάθη;
- Ότι ο κ. Νίκας δεν θυμάται καλά τους λόγους για τους οποίους ο κόμβος της Σπάρτης έγινε ισόπεδος..(Ναι και όμως το διαβάσαμε και αυτό)
Κάποια είναι ίσως λίγο υπερβολικά άλλα όχι…Όπως και να έχει εμείς σήμερα δεν θα ασχοληθούμε με τέτοιου τύπου δημοσιεύματα..θα ασχοληθούμε με δύο απόψεις που όχι μόνο εσείς και εμείς αλλά και όλοι όσοι βοήθησαν στην κατασκευή του κόμβου της οδού Σπάρτης πιστεύω θα συμφωνούσαν:
-
Όλοι οι δρόμοι θα πρέπει να κατασκευάζονται με γνώμονα την ασφάλεια και όχι τα συμφέροντα.
-
Κάτι πρέπει να γίνει στο σημείο με τα επαναλαμβανόμενα τροχαία ατυχήματα..επιτέλους!
Και πιο συγκεκριμένα με το 2ο, το ότι κάτι πρέπει να γίνει…δηλαδή καλώς ή κακώς έχουμε αυτή την κατάσταση (δηλαδή πολύ κακώς αλλά τέλος πάντων) τι κάνουμε από εδώ και πέρα για να διορθωθεί αυτή η κατάσταση με τα επαναλαμβανόμενα ατυχήματα.
Τώρα έλλειψη οδικής παιδείας..Πιστεύω ότι η οδική παιδεία θα έπρεπε να διδάσκεται στο σχολείο και για την ακρίβεια…
.
…Λοιπόν ας κάνουμε μία παρένθεση, είχα πει, το λέω τώρα και θα το λέω και στο μέλλον ότι στα σχολεία θα έπρεπε να διδάσκονται 3 πολύ συγκεκριμένα μαθήματα. Τα εκ των οποίων τα 2 είναι: 1.Παιδεία στο σεξ και 2.Οδική παιδεία, γιατί και τα 2 στην κυριολεξία σώζουν ζωές.
.
Ας μην πλατειάσουμε άλλο, το θέμα είναι ότι έτσι όπως είναι οι εξετάσεις για τα σήματα κτλ παίρνουμε οδική εκπαίδευση και όχι οδική παιδεία (Πιστέψτε με υπάρχει μεγάλη διαφορά). Το αποτέλεσμα είναι να μην είμαστε ίσως και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί του πλανήτη.
Η οδηγική συμπεριφορά, η νοοτροπία αλλά και η αδιαφορία των οδηγών για τα όρια ταχύτητας και τις σημάνσεις δεν και επαναλαμβάνω ΔΕΝ είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για τα τροχαία ατυχήματα. Σίγουρα παίζουν πρωταρχικό ρόλο δεν το συζητάμε αλλά ας μην ξεχνάμε κακοτεχνίες παντός τύπου στους Ελληνικούς δρόμους, δε μιλάμε μόνο για λακκούβες, ελλιπή φωτισμό, ελλιπή ή “κρυμμένη” σήμανση και η λίστα συνεχίζεται.. (έχω προσωπική εμπειρία από “κρυμμένη” σήμανση), αλλά μιλάμε και για σημεία πραγματικές παγίδες..
..παράδειγμα: Μετά την καμπύλη του δρόμου να υπάρχει ανωφέρεια του οδοστρώματος προ του κόμβου και να μην υπάρχει σήμανση “ανωφέρεια οδοστρώματος”. (Όπου προσωπική μου άποψη σε μια τέτοια περίπτωση δεν βάζεις ταμπέλα “ανωφέρεια οδοστρώματος”, απλώς δεν φτιάχνεις έτσι το δρόμο πριν τον κόμβο)
Η παρουσία της τροχαίας είναι συστηματική στο σημείο, ακανόνιστες ώρες πράγμα κατ’εμέ πολύ καλό γιατί ποτέ δεν έκανε κακό λίγη παραπάνω ασφάλεια από τη συνηθισμένη στην περιοχή..
.
…Λοιπόν ας κάνουμε μία γρήγορη παρένθεση εδώ, οι πολιτικές επιλογές των διαφόρων κυβερνήσεων είχαν ως αποτέλεσμα την “εξαθλίωση” του κόσμου. Η πλειοψηφία του κόσμου ξεκίνησε να μην έχει εμπιστοσύνη και να βλέπει με διαφορετικό “μάτι” το κράτος δηλαδή σαν να μην είναι μαζί του, σαν να είναι εναντίον του.
Πράγμα πάρα πολύ κακό γιατί το κράτος “είναι” για τους πολίτες.
Η πλειοψηφία των πολιτών ταυτίζουν την αντιμετώπιση του κράτους με την αστυνομία γιατί η αστυνομία είναι από τα εκτελεστικά όργανα του κράτους που έρχονται σε άμεση επαφή με τους πολίτες πράγμα που δεν θα έπρεπε να γίνεται γιατί “ο αστυνομικός” είναι “εκεί ” για να βοηθήσει σε οποιαδήποτε δυσκολία έχει ο πολίτης.
Ας μην πλατειάσουμε άλλο, η συστηματική παρουσία της τροχαίας (όπου κάνει άψογα τη δουλειά της) σχεδόν πάντα βρίσκετε στο σημείο Ζ στη φωτογραφία Νο1 και μόνο μια φορά αν θυμάμαι καλά(από ότι είπαν κάτοικοι της περιοχής τουλάχιστον) στο σημείο Η και Η1 (το Η και Η1 είναι το ίδιο σημείο από διαφορετική οπτική γωνία).
Ίσως δεν βρίσκετε πολύ συχνά η τροχαία στο σημείο Η και Η1 (φωτογραφία Νο1) όχι μόνο λόγο του περιορισμένου χώρου αλλά και ίσως γιατί το συγκεκριμένο σημείο βρίσκετε εντελώς εκτεθειμένο ανάμεσα στην πορεία σύγκρουσης των δρόμων Α και Β όπως βλέπουμε στη φωτογραφία Νο2.
Οι δρόμοι Α και Β στη Φωτογραφία Νο2 είναι οι δρόμοι από και προς Αθήνα και χρησιμοποιούνται συνήθως από “περαστικούς” όπου αυτοί που περνάνε για πρώτη φορά έχουν και μεγαλύτερη πιθανότητα να προκαλέσουν ατύχημα. Ενώ πάλι στη φωτογραφία Νο2 βλέπουμε τους δρόμους Δ και Ε όπου είναι οι δρόμοι που συνήθως χρησιμοποιούνται από τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής, όπου και έχουν τρομάξει λίγο με την όλη κατάσταση με τα επαναλαμβανόμενα τροχαία ατυχήματα.
Τώρα στο σημείο Ζ (φωτογραφία Νο1) όπου βρίσκετε συνήθως η τροχαία ελέγχει το δρόμο Δ προς Ε (Φωτογραφία Νο2) όπου χρησιμοποιείτε συνήθως από τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής, όπου τους έχει σε εισαγωγικά υποχρεώσει..να είναι ίσως λίγο πιο τυπικοί πχ. να έχουν πάντα τα χαρτιά τους μαζί κτλ. Έτσι όπως είναι η γεωγραφική τοποθεσία του κόμβου ίσως δεν επιτρέπει στην τροχαία (που πραγματικά κάνει ότι καλύτερο μπορεί για τον κόμβο) να ελέγχει το δρόμο Α φωτογραφία Νο2 όσο θα έπρεπε. Και ούτε κατά τη γνώμη μου θα μπορούσε να είναι 24 ώρες το 24ωρο το δρόμο Β φωτογραφία Νο2.
Μήπως οι αρμόδιοι πρέπει να δουν τα μέτρα που πρέπει να λάβουν από μια διαφορετική οπτική γωνία;
Τα τροχαία ατυχήματα στον κόμβο της οδού Σπάρτης συνεχίζονται έως και σήμερα. Επομένως, το μόνο σίγουρο είναι ότι τα επαναλαμβανόμενα τροχαία σε ένα συγκεκριμένο σημείο κάτι «φωνάζουν» και πρέπει άμεσα να επιληφθούν οι αρμόδιοι.
Παρακαλώ προωθήστε και εσείς το άρθρο ή το βίντεο σε οποιονδήποτε πιστεύετε ότι μπορεί να βοηθήσει να γίνει κάτι για το συγκεκριμένο σημείο. Και πραγματικά κυριολεκτώ όταν σας λέω ότι είναι ζήτημα ζωής και θανάτου να γίνει κάτι άμεσα. Αυτά είχα να πω, στον πιο απλό και κατανοητό τρόπο για όλους. Να είστε όλοι πάντα καλά.